Screenshot 2019-09-18 at 09.43.06.png

Lær deg praktisk brukertesting på budsjett

Få brukervennlige nettsider og tjenester ved å teste med det du har, der du er. Jeg lærer deg alt du trenger for å komme i gang.

En test er bedre enn 100 møter

Test og se hvilken effekt tekstene, det tekniske oppsettet og designet ditt har på ekte, irrasjonelle folk. Altså leserne dine, kundene dine og gjestene dine.

Brukertesting er å observere og intervjue folk fra målgruppene dine mens de bruker tingene du har laget. For eksempel nettsider, intranettet, nyhetsbrev, standardbrev i fysisk format og apper.

Alt kan brukertestes, du må bare vite hvordan! Jeg guider deg fra “hm, skulle likt å vite hvordan folk egentlig opplever dette” til ditt første testmanus, vel gjennomførte brukertest og helt til fram til en prioritert tiltaksplan.

Jeg er Marit Letnes, innholdsrådgiver, brukertestleder og daglig leder i Likefram AS. Spør meg om UX research, kundeopplevelse og brukervennlig kommunikasjon.

Lønnsomme greier

Hver dollar som investeres i å lage brukervennlige løsninger, forventes å gi en avkastning på 10 til 100 dollar. Det viser undersøkelser fra Forbes.com og UXmatters.com. Jo tidligere du tester om det du lager er brukervennlig, jo mer har du å vinne.

Folk jeg har jobba med

Marit is at true team player who always takes care of her part of the job, as well as the well being and performance of others. Always enthusiastic and passionate, she also makes a great coach, process leader and workshop facilitator. She is well versed in everything UX, user testing and content strategy, has great people skills and a sharp pen. Hire her, you won’t regret it!
— Are Halland, Information Architech, Netlife Design
Marit is one of the most inspiring and creative content specialists I have had the pleasure to work with. She is not only very talentful, good and professional at her trade – creating engaging and inspiring content, and creating content strategies for companies, but she is an awesome colleague with a big heart, passion and the right values. Call / hire her, and never look back at your decision.
— José Lopera, coach AS3 Transition
Vi har vært veldig fornøyd med arbeidet du har gjort, noe du sikkert har forstått siden vi har anbefalt deg varmt videre. Du er ryddig, effektiv og lett å samarbeide med. Og sist, men ikke minst, det er tydelig å se at du kan faget ditt.
— Line-Marie Holum, rådgiver og prosjektleder Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring
Rett før lanseringen av nettavisen VårtOslo, spurte vi Marit om å gi oss noen siste råd og tips til nettsiden vår. Gjennomgangen tok ikke mye mer enn en halvtime, men rådene hun ga oss, uten å kjenne oss fra før, var skarpe og gjennomtrengende som en japansk sushi-kniv. Innspillene matchet treffsikkert våre behov, siden hun raskt forsto hva vi ønsket å oppnå. Uten anstrengelse mobiliserte hun fra sitt store kunnskapsarsenal om kommunikasjon, nettpublisering, SEO og målgrupper. I en travel innkjøringsperiode trengte vi ikke floskler og store ord, men konkrete råd om hvordan vi kunne ta et steg videre fra der vi sto. Det fikk vi, og det hjalp oss til å bli bedre og nå frem til flere med våre budskap.
— Vegard Velle, redaktør i vårtoslo.no

Meld deg på nyhetsbrevet

Marit_Letnes-Likefram-WEB_Str-fotograf_andreas_winter12.jpg

Ses i innboksen!

 

 

Omtalt i

 
 
aftenposten_logo.jpg

- Én av tre jobbannonser umulige å forstå

Kutt stammespråket, få flere og bedre søkere.

na.no-dark-background.jpg

Nettest: Kåret til best på dagligvarer

Hva skiller en god fra en dårlig dagligvarehandel på nett?

na.no-dark-background.jpg

Test av nettsportsbutikker

Hvilken nettbutikk gir den beste kundeopplevelsen, og hvorfor?

Øyeblikksbilder fra Insta

 

Ta kontakt

 
Navn *
Navn

Marit Letnes Media AS
Postadresse:
Skrenten 33 D,
6411 Molde

Besøksadresse:
Fabrikkveien 13